Thaimaan ihanat rannat!

Tässä syy blogini alkuvuoden hiljaiseloon. Sain viettä ihanat kaksi viikkoa Thaimaan lämmössä! Thaimaan reissusta olen haaveillut, niin paljon siitä olen kuullut. Haaveilu muuttui vajaa vuosi sitten odottamiseksi. Reissua suunnittelimme ystävävieni kanssa monena iltahetkenä, nettiä ja blogeja selasimme. Etsimme tietoa ihan kaikesta mitä mieliimme tuli. Kaikkiin kysymyksiimme emme löytäneet vastausta, silloin totesimme, ei auta kuin itse lähteä katsomaan. :)

Emme valinneet pakettimatkaa vaan varasimme erikseen lennot ja hotellit. Emme halunneet olla kahta viikkoa samassa paikassa vaan vaihdoimme puolessa välissä paikkaa. Lensimme Phukettiin, otimme kentältä taksin ja suuntasimme kohti Khao Lakia. Olimme lukeneet että Khao Lak on rauhallinen paikka, tasamaata. Sitä se oli, se oli kuin paratiisi! Khao Lak vei kyllä ihan sydämeni. <3

Usein totesimme rannalla että aivan kuin paratiisissa olisi, 10km pitkä hiekkaranta, saimme asettua päiväksi rauhalliseen poukamaan viettämään aurinkoista päivää, meri kohisi vieressä, välillä nostaen aallot niin pitkiksi että pyyhkeet ja kirjat sai nostaa vähäksi aikaa kuivumaan oksalle.

Niin täydellinen aloitus lomalle, sai unohtaa arjen ja vain nauttia lämmöstä, ystävistä, hyvästä ruoasta.

Osallistuimme retkelle, joka suuntautui mm elefanttisafarille ja kanoottiretkelle.

Ne elefantit olivatkin aika isoja! :D Elefantit tallustelivat kivikkoista, mäkistä, vetistä reittiä. Siinä oli vähän jotain jännitystäkin kuin että olisivat astelleet tasaista maata pitkin. Sain myös istua elefantin niskan kohdalla, Kivasti isot korvat läpsytti jalkojani, jotka olivat korvien alla. Tämä safari oli kyllä hieno kokemus!

Rannalla näimme myös elefantteja.

Kanooteissa saimme katsella luontoa kun niissä oli melojat erikseen. Jokea pitkin menimme, välillä pysähdyimme juomaan nokipannukahvit, tai en tiiä oliko se kahvia kun maku ei oikein sitä muistuttanut. ;)

Retkimyyjältä kysyimme josko hän voisi neuvoa meille jonkin hyvän ruokapaikan. Hän sanoi että lähteä käymään Laem Kaenissa, siellä olevan temppelialueen markkinoilla. Hyppäsimme lavataksiin, joita muuten usein käytimme, ja menimme katsomaan mitä sieltä löytyy. Ne olivatkin ihan paikallisten isot markkinat, taismme olla ainoat turistit. Hinnat siellä olivat paikallisten hintoja, söimme yllä olevassa kuvassa olevat nuudeli-kana-annokset, hinta oli muistaakseni 10 bahtia / annos eli 0,27€.
Monenlaisia kommelluksia markkinoilla sattui. Yhden vinkin voin antaa jos satut menemään sinne että muista varata paluutaksi jo tulomatkalla. Kylässä ei nimittäin ollut taksiasemaa. Mehän ei sitä tiedetty mutta onneksi siellä oli ihana poliisi joka avuliaasti hoiti meille taksin että pääsimme turvallisesti hotellille. :)

Markkinoilla uskaltauduimme maistamaan myös heinäsirkkoja. Myynnissä olisi ollut myös jos jonkinlaista toukkaa mutta jätimme ne seuraavaan kertaan. ;)

Puolessa välissä lomaa hyvästelimme Khao Lakin ja lähdimme Phuketin saarelle, Karon beachin rannalle. Hyppäsimme kyllä ihan erilaiseen paikkaan. Tämä oli oikea turistipaikka. Tiesimme kyllä sen jo etukäteen että toinen viikko tulee olemaan vilkkaampi. Rannoilla oli paljon turisteja, kaupustelijoita ja hälinää. Khao Lakin rannoilla ei ollut yhtään kaupustelijaa ja sait olla rannalla lähes omassa rauhassa.

Luimme paljon netistä Thaimaan hyvästä ruoasta. Söimme koko loman ajan vain paikallista ruokaa. Saimme monenmakuista ruokaa, välillä niin tulista että nenä vuoti, silmistä valui vesi ja huulia poltteli. Kuvassa oikeassa yläkulmassa oleva annos näyttää niin herkulliselta mutta voin sanoa että omaan makuuni se oli todella tulista, curry antoi siihen potkua ihan kunnolla. Syötyä se kuitenkin tuli. :)

Nämä hedelmätiskit olivat niin kauniin värikkäitä. Monenlaisia hedelmiä tuli maisteltua, jotka olivat niin paljon paremman makuisia mitä täällä kotosuomessa.

Makea syöminen jäi reissussa vähemmälle, lukuunottamtta lähes joka iltaisia pannukakkuostoksia. ;) Yksillä markkoilla näin nämä kakut ja leivokset. Näitä ei kyllä houkutellut ostaa, lämpötila oli sen 30 astetta, ihmisiä paljon ja kakut pöydällä ilman mitään suojaa.

Muutamaa päivää ennen lähtöä kävmme lähettämässä meren rannalla taivaalle lyhtyjä.

Tässä pintaraapaisu ihanasta lomasta.

Tänne haluan vielä joskus palata <3

Kommentit

1. Ihanan kuuloinen matka teillä on ollut :) Itsekin pari vuotta sitten menimme ensin Khao lakiin viikoksi ja toiseksi viikoksi Phukettiin. Khao lakiin haluaisin vielä palata, mutta Phuket ei enää kiinnosta. Viikko siellä riitti. Oli kyllä aika shokki ihanan seesteisen Khao lakin jälkeen mennä Phuketin puolelle. Viime talvena olimme Trangissa Krabin puolella ja se oli myös ihana ja rauhallista aluetta. Ei mikään turistipaikka. Tällekin vuodelle oli jo varaus, mutta työaikataulut ei tälle vuodelle matkaa suoneet. Onneksi vuoden päähän on jo varaus tehty :) Kyllä vaan tuo Thaimaa on ihana paikka, mutta sielläkin pitää löytää ne helmet... Suosittelen myös Krabin puolta ja sen ihania saaria!

Vastaukset
    1. Kyllä meillä oli niin kiva matka! Sama ajatus on minullakin, Khao Lakiin haluan vielä palata mutta Phuketin alueella ei toista kertaa innosta käymään. Krabista olenkin kuullut että sekin on kaunis paikka, se onkin siellä toiveiden matkalistalla, katsotaan jos pääsisi sielläkin joskus käymään.

Poista
  2. Ihana postaus matkastasi. Tunnelma oli niin aito, että tuntui melkein kuin olisi itse ollut mukana :) Nuo ruoka- ja kakkukuvat olivat myös kivoja, vähän erilainen näkökulma matkalta. Hyvää alkanutta vuotta!

Vastaukset
    1. Kiitos! Kiva että tunnelma välittyi tekstin välityksellä. Meillä oli kyllä niin kiva loma! :)

Poista
  3. Aivan ihania kuvia! Minullakin pitkään ollut haaveena matkustaa kaukomaille, mutta vielä koskaan en ole päässyt, johtuen huonosta rahatilanteesta tai muista esteistä :/ vielä joskus...

Vastaukset
    1. Haaveita kannattaa aina olla, ne voi joskus toteutua. :)

Poista
  4. Mahtavia kuvia! Kiitos, että jaoit ne meille. Varmasti upea reissu:)
    Minua puhuttelee joka kerta ilmaisusu "sain" (Sain viettää...). Siitä kuultaa nöyryys - siis ettei ole itsestään selvää, että saa viettää kaksi viikkoa Thaimassa. Tai saa leipoa ison määrän kakkuja häihin tai muihin juhliin.

Vastaukset
    1. Kiitos kommentista! En olekaan itse hoksannut missä muodossa kirjoitukseni kirjoitan mutta niinhän se on, ei näitä voi pitää itsestään selvinä asioina. Saan olla kyllä kiitollinen monesta asiasta!

Poista
  5. Ihana tämä sinun postaus, tulee monta mukavaa muistoa mieleen kun tätä lukee ja näitä kuvia katselee! :-)

Vastaukset
    1. Reissusta on monta mukavaa muistoa, joita on mielellään muistelee.

Poista
  6. Oi kuinka ihania kuvia! Hyvännäköisiä kakkuja myös, mutta tosiaan itsekään en niitä olisi ostanut kun ei minkäänlaista suojaa ja niin lämmin keli vielä! Itsekin olen lähdössä tuossa maaliskuussa kaukomaille lomailemaan kahdeksi viikoksi. Ihana päästä hetkeksi kunnolla rentoutumaan! :)

Vastaukset
    1. Jos kakut olisi ollut kylmässä niin olisin niitä voinut maistaa mutta nyt jäivät koskematta. ;)
      Mukavaa reissua sinulle, loma on niin parasta!

Poista
    2. Kiitos! Joo, voisivathan ne kakut olla ties kuinka hyviä, mutta tuo niiden säilytys ei kauheasti houkuttele niitä syömään.. :D Itsekin tulen tekemään sitten jonkinlaista matkapostausta, kun lomalta saavun. Innolla ruokia ja mahdollisia leivonnaisia odotellen! :D